مصاحبه هاي متعدد رايزن فرهنگي ايران با رسانه ها و شبكه هاي تلويزيوني افغانستان


مصاحبه هاي متعدد رايزن فرهنگي ايران با رسانه ها و شبكه هاي تلويزيوني افغانستان

 "ناصرجهانشاهی" در مصاحبه با تلویزیون کوثر، خبرگزاری رشد ،نشریه نما رسانه و نشریه نسل 3 به بررسي چگونگی شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، موفقیت ها و تأثیر گذاری های مختلف این تحول بزرگ بر منطقه وجهان اسلام پرداخت.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و سی وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شامگاه 21 بهمن ماه 1391، مصاحبه اختصاصی ناصر جهانشاهی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در كابل با تلویزیون کوثر افغانستان پخش شد.

وي در اين مصاحبه گفت: انقلاب اسلامی توانست به برکت توجه به دین جایگاه خود را در داخل ایران و جهان تثبیت نماید. انقلاب اسلامی با تفکر امام خمینی(ره) توانست اسلام سیاسی را برای اداره جامعه و اداره جهان جایگاه ارزنده ای ببخشد. امروز شاهد هستیم به برکت انقلاب اسلامی جهان اسلام با توجه به بیداری اسلامی که ایجاد شده به سمتی در حال حرکت است که ارزشهای دین را حاکم بر جوامع خود می کنند..

رايزن فرهنگي ايران گفت: انقلاب اسلامی توانست تفکر استقلال و آزادی طلبی را در جهان طنین انداز نماید.

جهانشاهی افزود: امروزه شاهدیم که ملت های اسلامی تلاش خود را معطوف کرده اند بر اینکه بتوانند از استقلال کشور خود پاسداری نمایند. یا به سمت استقلال در کشور خود حرکت کنند و تلاش می کنند تا آزادی های مشروع بر اساس ارزش های دینی را در کشور های خود پیاده نمایند. قیام های اخیر مردم در کشورهای مسلمان  و حتی غیر مسلمان شاهد و گواه آن است.

رایزن فرهنگی ایران همچنين در خصوص جایگاه ولایت فقیه، وضعيت اقتصادی، جایگاه علمي، جایگاه بانوان و غيره پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی توانست مردم ایران را به وحدت و برادری در کنار هم تشویق کند و آن ها را متحد نماید حال که سی وچهار سال از انقلاب اسلامی میگذرد ما توانستیم در کنار همدیگر و دست در دست هم دلسوز برای یکدیگر، با تمام تفاوت های ظاهر و تفاوت های که در حوزه های مذهبی، قومی، لسانی وجود داشت، تبدیل بشویم به یک ملت واحد تا برگرفته از ارزشهای دینی، مسیر سربلندی، ترقی و پیشرفت را پی بگیریم.

جهانشاهي درمصاحبه  با نشریه نسل 3 گفت: انقلاب اسلامی، اولاً سرلوحه مبارزاتی خود را اسلام قرار داد، و از ارزش های دینی بهره جست، دوماً همراهی ملت بزرگ ایران، با ترکیبی از تمام اقشار مختلف که در این کشور وجود دارد و با استفاده از اهرم رهبری مقتدر و آگاه" امام خمینی"(ره)، توانست به نوعی در این مبارزه به موفقیت برسد، و انقلاب خودش را پیروز کند.

وي افزود: انقلاب اسلامی به تعبیر بزرگان انقلابی بود که جهان را متحول کرد؛ شاخص های انقلاب اسلامی شاخص هایی بود که توانست تولید کننده یک تفکر جدید در عرصه جهان و بین الملل باشد از این جهت انقلاب اسلامی نسبت به گذشته و انقلاباتی که در گذشته اتفاق افتاده بود می توانیم بگوییم یک امر بی نظیر و حتی بی بدیل بود.

جهانشاهی گفت: انقلاب اسلامی دارای یک پیام است، انقلاب اسلامی دارای ویژگی و شاخص هایی است، این انقلاب ندای استقلال و آزادی را سر داده و در ایران نیز آن را محقق کردند، و این شعار نوپا  و این پیام انقلاب به جهان صادر شد بدون اینکه هیچ اجبار نظامی یا سیاسی پشت آن باشد و این مفهوم را همه جهانیان درک کردند که هر ملتی اگر بخواهد در مسیر عزت و سربلندی حرکت بکند، می تواند  از این شاخص هایی که در الگوی انقلاب اسلامی وجود دارد، بکار گرفته  و این مسیر را سپری  کند؛ و این مفهوم صدور انقلاب است. به عبارتی مفهوم صدور انقلاب یعنی شنیدن پیام انقلاب اسلامی، و این پیام انقلاب اسلامی و صدور آن هیچ نوع سنخیتی با مداخله کشورها و یا بحث مداخله نمی تواند داشته باشد.

رایزن فرهنگی كشورمان در مصاحبه با نشریه نما رسانه موضوعاتی از جمله اهداف و دستاوردهای جشنواره بین المللی فیلم فجر، فرق بین سینمای ایران با سینمای جهان، جایگاه و نقش زنان در سینمای ایران مورد گفتگو قرار گرفت.

جهانشاهی جایگاه زن در سینمای ایران را چنین بیان داشت: زن در سینمای ایران با هویت زن مسلمان فعالیت می کند، زن در سینمای ایران معادل یک مرد باید پیام رسان یک شرایط ارزشی و فطری باشد. از این رو ما هیچ محدودیتی در حوزه زن مسلمان در عرصه سینما ایجاد نکرده ایم.

وي افزود: سینمای ایران توانست که با تفکر دینی و با استفاده از سوژه های خیلی خوب خودش را در جهان مطرح کند و امروز به عنوان یکی از قدرتهای سینمای برتر در جهان مطرح شده است.

جهانشاهی در مصاحبه با خبرگزاری رشد افغانستان گفت: زعامت ایران پیش از انقلاب منتصب به حاکمیت غرب بود و از لحاظ سیاسی، وابسته و مطیع غرب بود. انقلاب ایران با تکیه بر خواستهای دینی مردم، توانست جهان را از دو قطبی بودن خارج کند. پیام انقلاب مختص به مسلمانان نبود زیرا مسلمانان با ایدئولوژی اسلامی خودشان برای پیمودن این مسیر عزت و سربلندی مستعد ترند، اما سایر انسان ها می توانند آزاد و با عزت زندگی کنند.

وي افزود:امروز اسلام با سیاست در جهان سربلند شده است. جوامع اسلامی توانسته است که دوران طلایی خویش را پیدا کند. جوامع اسلامی در اوج خوبی ها و عزت قرار دارند. اسلام جایگاه خویش را بدست آورده و اینک در جهان بشریت به عنوان دین مستقل و آزادی خواه تثبیت شده است.

جهانشاهی گفت: انقلاب اسلامی معادلات جهان و مسیر تاریخ را تغییر داد. اگر انقلاب اسلامی نمی بود معلوم نبود که نظام ارباب و رعیتی چگونه می بود. با پیدایش انقلاب اسلامی، نظام ارباب و رعیتی سرنگون شد.

اسلام با آمدن خود در قالب یک نظام شکل گرفت و این نظام تمام سلطه پذیری را از سر راه برداشته و توانست با به پیروزی رساندن انقلاب خودش، این مقاومت را تا 34 سال ادامه داده و امروز مانند یک الگو برای دیگر کشور های اسلامی تبدیل شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 3 اسفند 1391برچسب:مصاحبه هاي متعدد رايزن فرهنگي ايران با رسانه ها و شبكه هاي تلويزيوني افغانستان, | 17:5 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=